سفرنامه «روایت خدمت»| از یزد برای شهرستان مروست

با سفرنامه «روایت خدمت» در قالب گزارش سفرهای کاری و اداری استاندار یزد پیرامون پیگیری مطالبات مردمی وتحقق «سند یزد نوین» در عرصه استانی همراه باشید.

  به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،در سفرنامه پیش رو ابعاد مختلف سفرهای استانی«مهران فاطمی» استاندار یزد با هدف زمینه‌سازی برای تحقق سند«یزد نوین» پیگیری، اقدامات و توسعه روابط پیرامون این اصل مشترک تشریح می‌شود:

* یزد-شهرستان مروست/ یکشنبه 1 بهمن‌ماه 1402

زمان زیادی از ظهر نگذشته است،پایان سفر کاری در شهرستان خاتم به دیار قلعه‌های تاریخی(دارالکلات) گره می‌خورد و اینجا نیز مردمانش بر زمین کشاورزی سفره گسترانیده‌اند و به آسمان رحمت الهی چشم امید دارند و دستان پینه بسته و چهره‌های آفتاب سوخته کارنامه روشن مردمان نیک صفت شهرستان مروست است.

+و عشق تنها عشق ،مرا رساند به امکانِ یک پرنده شدن

فرزندان این دیار با لباس محلی و واژگانی از سر صمیمت و مهرورزی در ورودی گلزار شهدا ایستاده‌اند، خیر مقدم و تبریک روز پدر در کلام کودکانه و لطیفشان شیرین‌تر می‌شود، استاندار یزد و همراهان به حماسه‌سازان جاودانه تاریخ اقتدا می‌کنند و شک ندارم این تجدید عهد برکت مسیر خواهد بود.

و شهادت یعنی؛متفاوت به آخر برسیم...

 اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ

+ سایت 23هکتاری نهضت ملی مسکن، پروژه بیمارستان تخصصی 64 تختخوابی و  تکمیل تنها استخر شهرستان مروست

ماشین آلات عمرانی و کارگران  عزیز هر کدام در محدوده‌ای مشغول به کارند و چه زیباست رسیدن به روزی که اینجا سقف امید بنا و چراغ خانه‌ای به رسم مهربانی روشن می‌شود، استاندار به بازدید از سایت 23هکتاری نهضت ملی مسکن در مروست آمده است تا روند پیشرفت پروژه بررسی شود، یک نفر به استاندار نزدیک‌تر می‌شود و آهسته جملاتی به او می‌گوید،«مهران فاطمی» با صدایی بلندتر پاسخ می‌دهد نباید وعده نشدنی بدهیم؛ و ادامه صحبت با پیمانکار و مسئولان مرتبط با پروژه و مصوباتی که سرعت بخشی کار را به همراه دارد.

بدون فوت وقت بازدید از پروژه  بیمارستان تخصصی 64 تختخوابی حضرت زینب (س) در مروست آغاز می‌شود و در جریان این بازدید مردم محلی از چون و چرای کار می‌پرسند و استاندار چنین می‌گوید: برای این پروژه شخصا 4 بار در جلسه ویژه با مدیر تامین اجتماعی کشور موضوع را بررسی کردم و 3 بار هم به دفتر وزیر رفتم تا باتوجه به استاندارد و قوانین ساخت بیمارستان،تامین اجتماعی پذیرفت در کنار ارائه خدمات کامل تامین 32 تخت  را نیز عهده دار شود.

بازدید استاندار یزد از تنها استخر  شهرستان در مجموعه ورزشی زنده یاد محمدرضا گنجی نیز  سرشار از امید بود، پروژه‌ای که پس از 18 سال توقف و انتظار مردم،  از سال گذشته احیا و مراحل تکمیل نهایی را طی می‌کند و با اعتبار 12 میلیارد تومان  نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

+  زیرساخت فرهنگ محور و تقویت ارز‌ش‌های بومی

همزمان با بازدید استاندار از بخش‌های مختلف، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال تشریح ابعاد پروژه ساخت مجتمع فرهنگی شهرستان مروست است که سال 1393 آغاز و تا کنون پیشرفت 85 درصدی داشته است و پس از 9 سال با اعتبار 30 میلیاردتومان  در مسیر بهره برداری است.

یک نفر در جمعیت می‌گوید اگر این پروژه تعطیل شود، حداقل دو سال طول می‌کشد تا مجدد راه بیوفتد و استاندار در جواب می‌گوید نمی‌گذاریم تعطیل شود.

به راستی  ایجاد زیرساخت‌ فرهنگی در منطقه ای کم برخوردار که در مسیر پیشرفت قرار دارد بستری اصلی به حساب می آید که می توان به عنوان پیشران سایر مولفه‌ها نیز عمل کند.

+ پلاک 50 ، خانه مادری شهید اصغر برزگر  

وارد خانه می‌شویم مادر شهید با این جملات « بوی گل می آید، بوی عطر محمدی می آید» به  استقبال استاندار و همراهان  آمده است،« مهران فاطمی» با خانواده شهید مشغول صحبت می‌شود و ریحانه دانش آموز کلاس دوم دبستان و برادرزاده شهید برزگر فرمانده گردان تیپ الغدیر وصیت نامه شهید را خوانا و با  صفای کودکانه در جمع می خواند و جملاتی که انقلاب درونند و عطر بهشت دارند.

در کنار خواهر شهید نشسته ام،سرش را کنار گوشم می‌آورد و آرام شروع به صحبت می‌کند: آن شب به خواب مادرم می آید و می گوید فردا مهمان داریم، فردا از همان اول صبح مادر مشغول آب و جارو شد و چای و شربت آماده کرد که از مجموعه سپاه به منزل ما آمدند و خبر شهادت برادرم را آوردند.

مادر شهید در زمان دریافت لوح سپاس و هدیه استاندار ،می گوید ممنونم من را دعا کنید و استاندر پاسخ می‌دهد ما خودمان آمده ابم که در جایگاه مادر از شهیدتان بخواهید ما را شفاعت کند.

+ با مردم و در میان مردم باشید.مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

استاندار به  رسم یکشنبه‌های مردمی خود را به مسجد جامع مروست می‌رساند ، عطر نماز مغرب و عشاء و مناجات با خدا در فضا پیچیده است و حضور مردمانی که  تعبیر حقیقی آب و آیینه اند.فرماندار مروست در ابتدای برنامه از مسائل و دغدغه‌های مروست و اقدامات به نتیجه رسیده و در حال انجام صحبت به میان می آورد و در ادامه « مهران فاطمی» استاندار یزد خطاب به مردم می‌گوید:

خدمت و نوکری مردم توفیق می‌خواهد،ممکن است سالیان سال مدیرباشی و توفیق بودن در جمع مردم و خدمت به آن ها را نداشته باشی، خداوند رابرای این نعمت شاکرم.

مسئله ما رفع تبعیض‌‌ها و ایجاد فرصت مساوی برای همه بخش‌های استان است و بعد از گذشت چهار دهه مروست هنوز بیمارستان ندارد و این نتیجه عدم توجه به عدالت است.باید ویژه خواری کنار برود تا شهرستان درجه یک و دو نداشته باشیم.

هر چند به فرصت چندماه نمی‌شود یک عقب افتادگی چندین ساله را جبران کرد اما در تمام مصوبات و تصمیم‌ها اولویت ما توجه به شهرستان‌های کم تر برخوردار است.

او از اختصاص 350 متر زمین رایگان و 550 میلیون تومان وام ساخت در قالب طرح جوانی جمعیت در خاتم سخن می‌گوید و پیگیری مستمر حل مسئله اراضی آستان قدس و زمین ‌های وقفی،  وضعیت چاه‌های کشاورزی و امهال وام‌های کشاورزان دیگر موضوعات مورد اشاره است.

سخن به انتخابات می رسد و دغدغه ای که قدرت ملی امنیت ملی می‌خواهد و این دو به واسطه حضور مردم در انتخابات تقویت می‌شوند.

در پایان برنامه و زمان خروج از مسجد مردم در محوطه مسجد و اطراف استاندار جمع می‌شوند و دردهای کهنه و چندین ساله سر باز می‌کند « مهران فاطمی» صبورانه در میان جمعیت نشسته است و صحبت‌های مردم را می‌شنود و آرام پاسخگوی حاضرین است و با آن همراهی می‌کند و برخی مدیران نیز در حوالی استاندار سکوت کرده و از تعامل مردمی او درس می‌آموزند.

فردی می‌گوید ما اینجا فقط آب و هوای پاک داریم، کارخانه نمی‌خواهیم،تکنولوژی کشاورزی را بالا ببرید و چقدر حرف مردم به سند «یزد نوین» و چشم انداز این منطقه از نگاه استاندار نزدیک است./ فاطمه شریفی

از این سفر همه پایان آن خوشا که تویی... # یزد-عزیز

​​​​​​​

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات